2012. augusztus 13., hétfő

Liebster Award

Sziasztok!

Mindenkinek hihetetlenül nagyon hálás vagyok a támogató, kedves szavaiért, nagyon, nagyon jól estek, és azt hiszem használtak is, hisz a lázam tova tűnt. :) Már csak a torkom, és a köhögés maradt hátra, na meg persze az a tény, hogy a torkomat szorongató gyulladás ráment a fülemre, és most kicsit nagyon süket vagyok. :)
Na, de a jobb hír, hogy ma már írtam a fejezetet, és készülőben van, és addig is, míg azzal fel nem tűnök, kaptam egy díjat három blogolótól is, akiknek innen is nagyon, nagyon köszönöm! Az első Lea, Killa, majd pedig Adadel volt az, aki megajándékozott ezzel a csekélységgel. :) Köszönöm!
Most pedig a szabályok.

Szabályok: 
   - 11 dolgot kell írnom magamról.
   - Válaszolni a jelölő mindegyik kérdésére.
   - 11 kérdést feltenni az én jelöltjeimnek.
   - A díjat továbbadni 3 embernek, és linkelni az ő blogjukat.
   - Nincs visszaadás/visszaküldés.


Akkor 11 dolog rólam:

-          mindenféle zenét hallgatok, ami éppen megtetszik, de inkább top hits számok. :)
-          az előbb beszélek, és utána gondolkodok típus vagyok
-          az előző pont miatt nem sokan szívlelnek
-          imádok táncolni, és régen néptáncoltam is, nem is keveset, tizenéveket, de rájöttem, hogy nem az én műfajom. :)
-          az éneklés is közel áll hozzám, bár azt kifejezetten nem tudok. Körülbelül úgy nyomhatom, mintha Will.I.Am Celine Diont énekelne.
-          Százhalombatta életem városa.
-          nagy szerelmese lettem Mario Casasnak, akár egy mosolyától elájulok
-          Imádom még ezen kívül Louis Tomlinsont is
-          csoki csak minőségi fajtájában jöhet, akkor is inkább Milka
-          szeretem a Skittles-t, de inkább csak a pirosat eszem meg belőle
-          szeretem az erős rózsaszín színt, leginkább ruhákon.

Lea Kérdései:

1.       Mikor szoktál általában írni? Milyen napszakban?
Igazság szerint mikor elkezdtem ezt a történetem, napközben dolgoztam, így csak este, vagy hétvégenként délután jutott időm írni. Szóval a válaszom ez. Délutánonként, és késő, nagyon késő este.
2. A történet már előre meg van a fejedben, vagy mindig akkor találod ki a következő részeket, amikor írsz?
Amikor elkezdem írni, akkor tudom, hogy nagyjából honnan, hova szeretnék eljutni. De az első pár fejezet után csak leülök, és jönnek az ötletek, amiket aztán leírok. Sokszor előfordul, hogy valamiért beugrik egy jelenet, egy mondat, vagy tett, ami vagy csak egy fejezet, vagy hosszabb idő erejéig meghatározza a történetet. Szóval előfordul, hogy néha meg van tervezve egy-egy rész.
3. Milyen könyveket szoktál olvasni?
Engem a Twilight fogott meg hihetetlen mértékben. Előtte Philip Pullman könyveket olvastam minden mennyiségben, majd a Twilight könyveket. Imádtam a misztikumokat, a nem valós történeteket, amik sok teret adnak a fantáziának. A Twilight könyvek után sok hasonlót olvastam, mint például a Vámpírnaplók kötetek.
4. Szerinted mitől jó egy történet vagy egy oldal?
Nos, ha szép a nyelvhasználat, és nem csak oda van csapva néhány gondolatjel, és pár bevezető mondat. Szeretem, ha elsőre beleolvasok, akkor megfog, vagy a nyelvhasználattal, vagy azzal, hogy látom élvezi, amit ír, és tudja is használni a fantáziáját, a magyar nyelvet. Ha szépen kidolgozottak a karakterek, maga a történet és van egy kezdet, és egy vég, azaz vezessen valahova a történet. A legfontosabb pedig szerintem, hogy ne legyen elcsépelt. Nem szeretem, ha a főszeplő pár már nyolcszor szakított, ugyan ennyiszer összejött. Ettől a falra mászom. Egy oldal pedig akkor jó, ha már az első pillanatkor megfog, szép, esztétikus, informatív, és jó, ha megtalálom rajta a főbb információkat keresgélés nélkül. :)
5. Elszomorít a negatív kritika, vagy nem törődsz vele inkább?
Mindenféleképp elszomorít, hiába is próbálnám tagadni. Persze, tudom, hogy építő, és többet akkor megpróbálom nem elkövetni ugyanazt a hibát, de ettől függetlenül nem esik jól. Nem haragszom meg érte, figyelmen kívül sem hagyom, csak sírok egy sort, talán. :D
6. Magyar írók közül van kedvenced? Mi a kedvenc magyar könyved?
Magyar írok közül Vavyan Fable könyvei hengerelnek le, de a legjobban a Mesemaraton. És azt hiszem, ez a kedvenc magyar könyvem is.
7. Mennyi ideig tart általában ameddig megírsz egy fejezetet?
Az időm függvénye, ha van, akkor elég egy nap, ha pedig nincs, akkor részletekben írom meg a fejezetet, ami elvehet akár öt napot, vagy egy hetet is.
8. Mi az 3 szó, amivel jellemezni tudnád a történetedet?
Kiszámíthatatlan, fordulatos, és remélem néhol humoros.
9. Hány éves voltál, amikor elkezdtél írni, és most hány éves vagy?
Olyan 17-18 körül lehettem, mikor hobbi szinten, kis bolondságokat elkezdtem írni, most pedig a huszadik életévem karcolom. :)
10. Szerinted mi a legjobb dolog az írásban?
Az, hogy alakítok egy történetet, emberek életét, elmondhatom, hogy alkotok, amit élvezek is. A legjobb része pedig az, amikor van, aki elolvassa, és még véleményezi is. Az a legjobb része az egésznek.
11. Volt már olyan, hogy nem akartál írni, és azon gondolkoztál, hogy esetleg befejezed?
Sosem éreztem, hogy be akarom fejezni, csak olyan, hogy úgy éreztem, most muszáj szünetet tartanom, mert kiürült a kincses ládám. Végül az olvasóim támogatása segített és mindig túllendültem. :)

Killa kérdései:

1.       Kedvenc Magyar író:
Vavyan Fable
2. Kedvenc külföldi író:
Stephenie Meyer
3. Melyik országban élnél?
Nagyon szívesen élnék az USAban, és Ausztráliában.
4.  Mi a kedvenc illatod?
Imádom a rózsa illatát, a frissen húzott ágyneműét, a frissen levágott fűét, valamint a parfümöm vattacukor illatát. :)
5. Magyar szinkron vagy eredeti nyelv (felirattal esetleg)?
Szeretem a magyar szinkront, szerintem mindig fantasztikus, és párja nincs a világban. Ha viszont nincs leszinkronizálva egy film, és úgy akarom megnézni, akkor inkább nézném eredeti nyelven, felirat nélkül. Persze ez meg csak akkor működik, ha ez a nyelv az angol, mert más nyelven sajnos nem értek, úgyhogy ott kell a felirat.
6. Akarnál-e "igazi" könyvet írni és kiadni?
Hűha, merész ötlet. De ha lenne, aki elolvassa, és kapnék biztatást, valamint a kiadó is belemenne, persze, kiadnék. :)
7. Legsúlyosabb eddigi betegséged:
Hűha, nem is tudom. Lehetséges, hogy ez a mostani, amibe belefutottam. De előtte voltam már kórházban is, bár akkor még kisgyerek voltam, de azt tudom, hogy akkor nagyon komoly gondok voltak. :)
8. Emlékszel-e mikor voltál életedben eddig a legboldogabb?
Talán akkor, amikor megtudtam, hogy valóban kimehetek Angliába, és kint élhetek egy évig. Azt hiszem.
9. Vidámparkban vagy: hullámvasút vagy kísértetkastély?
Mindkettő! Vagy ilyen nincs? Mert akkor… hm, nem tudom. Hullámvasút.
10. Hánytál már-e közterületen?
Nem.
11. Melyik a kedvenc napszakod és miért?
Késő este. Szeretem az estéket, főleg, ha ez egy meleg, nyári este.

Adadel kérdései:

1.       Nézted az Olimpiát? Ha igen miért? Szereted a sportot, vagy csak a sportolók vonzották a szemedet a képernyő elé?
Nos, annyira a halálomon voltam, hogy képtelen voltam nézni az Olimpiát, viszont a vízilabda meccset nem hagyhattam ki, azt pedig imádtam Rommá vertük az amerikaiakat. Muhahahaha! Szóval a sportot szeretem, leginkább a vízi sportokat részesítem előnyben. :)
   2. Ki a kedvenc szereplőd a saját történetedben, miért?
A főszereplőm, Ninah Miles a kedvencem. Hogy miért? Nos, mert a saját arcomra formáltam, és mégis kicsit olyan, amilyen én nem vagyok, és szeretnék lenni. :)
   3. Színház vagy mozi? Séta vagy futás? Pörgés vagy nyugalom?
Mozi, aztán séta. Tényleg inkább sétálnék kilométereket, mintsem hogy fussak. Végül pedig pörgés. A nyugalomnak is meg van külön az ideje, szóval van, hogy azt preferálom. :)
   4. Melyik az a város/ország ahova életedben legalább egyszer elmennél, akár ott laknál? Mit szeretsz benne?
Los Angeles. Hihetetlenül szeretnék oda eljutni, vagy akár Ausztráliába. Ha valamelyik helyen lenne egy hatalmas kertvárosi házam, az fantasztikus lenne. De inkább Amerika. :) Az, hogy mit szeretek? Nos, a meleget mindenféleképp. Azt, hogy angol nyelvterület, érdekel a kultúra, és az élet ott kint.
   5. Milyen az álompasid?
Kicsit rosszfiús, sőt, nagyon rosszfiús. Ezzel végül is, mindent elmondtam, szóval legyen határozott, ő irányítson minden mértékben, persze, ha ott tartunk azért jó lenne, ha néha beleszólásom lehetne, amit ki is harcolnék. Ja, igen, jó lenne, ha szembeszállna velem, és közben tudna kezelni is. Szóval sokat várok el, ilyen pasi nincs. :D Tökéletes lenne nekem egy olyan Mario Casas, mint amilyen pasit a 3MSC-ben játszik. :D
   6. Melyiket részesíted előnyben a könyveket vagy filmeket?
Inkább könyvek, bár mikor mit. Az adaptációknál inkább a könyveket, viszont, ha a könyveknek nincs közük a filmekhez, akkor a két team egymás mellett áll. Mindkettőt imádom.
   7. Team Edward vagy Team Jacob? Team Stefan vagy Team Damon?
Team Edward, bár roppant mód sajnálom kis helyes, jó testű farkasunkat. Team Damon, bár inkább addig imádtam nagyon, amíg Elenáért harcolt, de esélytelennek tűnt. Most viszont… nem is tudom. Stefan nagyon rossz volt az utóbbi részekben, úgyhogy nagyon, nagyon megszerettem a szexi fiút. :)
   8. Ha repültél már, melyiket szereted jobban, a felszállást, vagy a landolást? Ha még nem ültél repülőn, szeretnél, vagy már a gondolatától is kiráz a hideg?
Ültem már, és szeretek repülni. Az egészben a repülés, és a landolás a legjobb. A repülőtávon mindig elalszom, unalmas. A landoláááás fantasztikus!
   9. Ha lenne lehetőséged egy évig külföldön tanulni, hol lennél legszívesebben, egyáltalán élnél az alkalommal?
Persze, biztosan élnék a lehetőséggel, és vagy Svédországban tanulnék tovább, vagy pedig Angliában. Svédországban azért lenne jó, mert van olyan szak egy főiskolán, amit én szeretnék tanulni. Anglia pedig nagyon a szívemhez nőtt, úgyhogy szívesen tanulnék ott, már ha nem lennének ezek a horribilis tandíjak.
  10. Akiről írsz fanfiction-t, ő az első számú kedvenced?
Amikor elkezdtem írni, akkor igen, Eric volt a kedvencem. Azóta nagyon, nagyon sok minden változott, és már nem Eric Saade az, aki a leginkább megdobogtatja a szívem.
  11. Mennyire tartod magad rajongó típusnak egy 1-10 skálán?
  
Talán egy hatost adnék magamnak. Lehet az túl sok... Nem tudom. :D Nem bombázok Twitteren senkit, nem követek, nem sikítozom, de azért távolról imádok. Soknak tartom, amikor szegény One Direction-ösök is képtelen kilépni a szállodából, mert elárasztják őket a rajongók, és lépni nem tudnak. Szóval ez nekem sok, de távolról mindenkit imádok. :)

Az én 11 kérdésem:

·         Mi inspirált arra, hogy blogolni kezdj? Mi az, amiért elkezdtél történetet írni?
·         Csak hobbiként tekintesz az írásra, vagy komolyabban foglalkozol vele?
·         Általában inkább kitalált dolgok kerülnek bele a történetbe, vagy veled megtörtént események?
·         Mennyire ösztönöz az írásban mások véleménye, vagy hogy hogyan, és mennyien mutatják ki tetszésüket?
·         Gondolkodsz könyvkiadáson?
·         Amikor te olvasol, könnyen átérzed a szereplők érzéseit? Volt már olyan, hogy elsírtad magad egy-egy könyvön, esetleg blogos történeten?
·         Van egy darab olyan szavad, amit mindig használsz, szinte már olyan ismétlődéssel, hogy figyelned kelljen rá?
·         Olvasol más blogokat is? Véleményed azokat?
·         Mit gondolsz, mennyi annak az esélye, hogy a blogolók közül valakinek egyszer kiadják egy könyvét?
·         Ki a kedvenc íród, akár hazai, akár külföldi viszonylatokban?
·         Megtervezed a történeted, vagy pedig csak leülsz a gép elé, és úgy írsz, ahogy éppen jön?


 Akiknek adom, ők pedig nem mások, mint (sajnálom, de most csak két személy):

Magyar Lilla
Lessa Louis

Köszönöm mindenkinek, aki megtisztelt ezzel a díjjal, nagyon sokat jelent, köszönöm! :))

2 megjegyzés:

  1. Sziia! :)

    Először is: örülök, hogy jobban vagy már, és remélem, mihamarabb kigyógyulsz abból a fránya betegségből. Pihengess csak. :)
    Másodszor: nagyon, de nagyon szépen köszönöm a díjat, hihetetlenül nagy örömet okoztál ezzel nekem. :) Nagyon, de nagyon szépen köszönöm! :)

    xoxo, Lessa <3

    VálaszTörlés
  2. Sziiiia :)

    Csak úgy mint az előttem szóló, örülök hogy jobban vagy , és remélem mihamarabb teljesen egészséges leszel vagy már vagy! :)
    Nagyon szépen köszi a díjat, nagyon nagyonn örülök neki. :) Mégegyszer köszi :) Puszi :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed a fejezetről, sokat jelent! :)